KVL
Over KVL
Een wereld waarin iedereen snel en simpel toegang heeft tot relevante data, daar dromen we van bij KVL. Hoe mooi is het als we data intuïtief kunnen visualiseren en daardoor omzetten in nieuwe inzichten en betere besluiten. En dat die inzichten en besluiten op hun beurt weer leiden tot betere prestaties en snellere groei van mens en organisatie. Wij vertalen jouw business strategie in een datastrategie en helpen je om die goed uit te voeren. Bringing analytics to the people, dat willen we.
Data, data en nog meer data!
Onze cultuur
Interview met Vincent
Interview met Vincent de Leeuw, Managing Partner KVL (rechts op de foto)
Wat is de grootste bottleneck voor veel organisaties om datagedreven te worden?
“Heel veel bedrijven worden gedreven door andere dingen in plaats van data. Wij noemen dat de ‘shit of yesterday’. Je wordt zo meegesleurd door de dagelijkse operatie en de gang van zaken. Management en directie kijkt vooral naar de dag van vandaag en volgend jaar maar ik zou zeggen, durf veel meer te dromen. Durf te dromen over wat data voor jouw bedrijfsstrategie kan betekenen. Data wordt nog te vaak gezien als een IT-rol, onder de CIO-rol is, en dat is zonde. Neem tijd voor innovatie, voor richting geven en tijd om te dromen.
Wat zijn de voorwaarden voor een winnende datastrategie?
“We beginnen altijd met de mens. Zorg dat je de mensen verbindt om richting te geven aan data. Dat begint met mensen met passie voor data, die visie kunnen uitdragen, die een beweging kunnen maken in de organisatie en stappen maken op alle niveau’s in een organisatie. Dat zijn stappen op de gebieden van data-ambitie, data governance, mens en organisatie, technologie en als laatste, business value. Dat is bijvoorbeeld voor de gemeente, ‘Hoe kunnen wij een betere gemeente worden voor de burgers, of betekenisvoller?’ of voor een ziekenhuis, ‘Hoe zorgen wij dat meer patiënten bij ons behandeld willen worden?’ Dat zijn de belangrijke vragen die je bij elk initiatief voor ogen moet houden. Focus op data, focus op kleine, resultaatgerichte stappen en focus op de mens. Dit zijn de belangrijkste elementen van een winnende datastrategie.”